Serwo z podstawą pasuje od Fiata 128 Sport/3p. Można pewnie też zastosować serwo z Fiata125p/Poloneza, jednak tutaj trzeba zbudować odpowiednią podstawę i dorobić popychacz. W swojej żółtej Zastavie mam serwo ze 128 sport (miałem kilka fiatów) i przyznam szczerze, że w porównaniu do jazdy bez niego jest jakaś tam różnica w sile nacisku pedału hamulca (po to ono jest). Z drugiej strony jak jest zdrowy układ hamulcowy, to w wersji bez serwa nie trzeba jakoś mocno deptać tego hamulca, żeby zblokować koła. Ostatnio zastanawiałem się nad usunięciem go z auta, bo jednak bardziej pewnie czuję się bez niego. Z drugiej strony za dużo waży :P W sumie w samochodach rajdowych serwo się usuwa ;)
Porobię zdjęcia zestawu serwa od 128 Coupe i pokażę, jak to siedzi w Zastavie. Może coś to pomoże.
_________________ * Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD
* Polski Fiat 128 Sport
* Zastava 101
* Zastava 101S 1300
W przypadku poloneza/125p trzeba zrobić dłuższy popychacz. Jeśli chodzi o serwo z podstawą ze 128 to może Ci sprzedam taki komplet. Muszę tylko sprawdzić ile jeszcze mam takich zestawów w zapasie, bo mam jeszcze jedno auto do zbudowania, w którym serwo wychodziło fabrycznie i coś musi mi zostać w zapasie.
Pamiętać należy, że w albo trzeba wyciąć w podstawie okienko na linkę sprzęgła, albo skrócić pancerz linki o jakieś 10-13mm. Normalnie pancerz mocowany jest w ściance grodziowej, a w wersji z serwem w podstawie serwa. Różni się jedynie długość pancerza linki. Wkład jest tej samej długości
Wygląda to w ten sposób:
W samochodzie:
*fotki może nie są najlepszej jakości - robione telefonem, ale chyba widać o co chodzi.
_________________ * Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD
* Polski Fiat 128 Sport
* Zastava 101
* Zastava 101S 1300
Wymontowałem serwo i okazuje się że popychacz od strony pompy lata luźno na wszystkie strony.co do podstawy przykręcanej do budy to mam taką samą jak na zdjęciach od Piotrka powyżej.Została do zdobycia tylko puszka serwa.
po co zakładasz serwo to wcale lepiej nie hamuje. Jest tylko gorsze wyczucie. Lepiej tarcze 240mm i zaciski od cinquecento. Co innego jak masz tarcze tez na tyle to wtedy ciezkawo dusi się hamulec
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach