Jeśli jesteś właścicielem tej strony, możesz wyłączyć reklamę poniżej zmieniając pakiet na PRO lub VIP w panelu naszego hostingu już od 4zł!
Strony WWWSerwery VPSDomenyHostingDarmowy Hosting CBA.pl
  Zastava, Yugo      FAQ      Szukaj      Użytkownicy      Download      Album      Czat      Statystyki  
  · Zaloguj Rejestracja · Profil · Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości · Grupy  

Poprzedni temat «» Następny temat
Wymarzona Zastava Mediteran.
Autor Wiadomość
Kleszczu 
Nowy uzytkownik

Dołączył: 18 Sty 2015
Posty: 10
Skąd: Nowa Sól
  Wysłany: 2016-07-17, 02:48   Wymarzona Zastava Mediteran.

Witam.


Chciałem w tym temacie przedstawić swoje pierwsze auto jakie kupiłem za własne pieniądze i "wpisane" jest w całości na mnie. To auto to wymarzona od dłuższego czasu Zastava 1100p Mediteran z 1982 roku. Znalazłem ją przez przypadek, gdy od niechcenia przeglądałem olx, o któreś tam w nocy. Była wystawiona za 3500zł, szybko przeliczyłem posiadane pieniądze i rano wykonałem telefon do gościa. Okazało się, że chce jej się pozbyć z powodu "zrobienia miejsca w garażu". Zrobiłem jeszcze kilka negocjacji w sprawie przywiezienia mi jej na lawecie, bo znajdowała się ponad 500km ode mnie.

Sprawę tą załatwiłem z sprzedającym, który właśnie miał lawetę. Za dodatkowe 900 zeta przywiózł mi ją pod dom. Po przywiezieniu okazało się, że Zastava nie miała przeglądu od 2004 roku, a ostatnie ubezpieczenie było opłacone w 2009 roku... To mnie nawet nie zniechęciło i ją kupiłem. :mrgreen:

Po zjechaniu z lawety, były właściciel odpalił ją na starym paliwie, silniczek mimo długiego postoju mruczał cichutko. Niestety z hamulcami było gorzej, bo ich nie było i na chwilę obecną jeszcze nie ma. W ciągu paru dni częściowo ją pod maską rozebrałem i teraz wymieniam wszystkie zużyte i uszkodzone elementy.

Łącznie zapłaciłem za nią ponad 4700 z ubezpieczeniem na pół roku.
Czy było warto?
Warto spełniłem swoje motoryzacyjne marzenie, nie patrzę na opinię w moim otoczeniu, chociaż koleżanki z pracy i znajomi są sceptycznie nastawieni do tego auta. Niektórzy nie wiedzą jak ono nawet wygląda. Z małych sukcesów to moja Zastava miała drugie miejsce w Top tygodnia na motokillerze. :mrgreen:

Co do planów to chcę ją na razie "odgruzować" i zmodyfikować. A teraz po długim wstępie macie zdjęcia, zrobione krótko po zakupie.








 
 
jurcie 
Obiecują…cy użytkownik
Jurek


Dołączył: 08 Cze 2007
Posty: 228
Skąd: Sulejówek
Wysłany: 2016-07-17, 08:29   

Fajna. Powodzenia przy przywracaniu jej do mobilności.
_________________
Jurek - Zastava GTL 55 - pozdrawiam Cię Gość
 
 
Mikry 
Nowy uzytkownik

Dołączył: 09 Mar 2016
Posty: 55
Skąd: Łódź
Wysłany: 2016-07-17, 09:47   

Tylko jej nie przerejestrowuj, póki nie ma za to wielkich kar.
 
 
Marek M. 
Obiecują…cy użytkownik
V-ce Prezes


Dołączył: 08 Sty 2007
Posty: 231
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2016-07-17, 23:13   

fajne autko, coraz więcej mediteranek jest na chodzie :)
_________________
Zastava 1100p Mediteran '81
* Poszukuję zielonych szyb do Mediterana. Wszelkie informację proszę kierować na GG.
 
 
 
Kleszczu 
Nowy uzytkownik

Dołączył: 18 Sty 2015
Posty: 10
Skąd: Nowa Sól
Wysłany: 2016-08-02, 00:58   

Witam ponownie. W ciągu paru dni zająłem się trochę Zastavą i porobiłem kilka zdjęć. Wyjąłem zbiornik paliwa odcinając starą rurę wlewową poklejoną taśmą izolacyjną, wylałem stare paliwo. Po wyjęciu czujnika poziomu paliwa zobaczyłem takie coś.



Zajrzałem też jak zamontowany jest układ wydechowy - dosyć ciekawie.



Chlapacz z prawy tylny ma urwane mocowanie ktoś dorobił nowe, na całe szczęście całkowicie demontowane.



Tak wyglądają boczki drzwiowe, skaj na nich był w dobrym stanie, więc go zostawiłem, płytę dorobię nową.



W tę piękną prostotę deski rozdzielczej można się wpatrywać godzinami.



I zaczynamy rozbiórkę wnętrza.



To coś owinięte w niebieskiej folii, to mata wygłuszająca, która "napiła" się już wody.



W trakcie rozbiórki odkryłem uszkodzoną podłogę z prawej strony. Pod wygładzinami i matami rdza zaczęła szaleć.





Praktycznie rozebrana cała w środku, znalazłem dwie martwe myszy podczas rozbiórki, stąd już wiem dlaczego taki smród był we wnętrzu. Fotele, kanapę oraz wykładziny zawiozłem do prania.



Pomalutku zbieram graty do silnika i nie tylko. Jeszcze muszę kupić pasek rozrządu, świece, kable zapłonowe, uszczelkę gaźnika (lub sam ją zrobię), zbiorniczek wyrównawczy, termostat z obudową.

 
 
roźek 
Obiecują…cy użytkownik


Wiek: 108
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 235
Skąd: Rożkownia
Wysłany: 2016-08-11, 00:04   

fajna ;-)
_________________
Zastava 1600 DOHC
 
 
 
internet 
Obiecują…cy użytkownik
Szaraczek 1100p


Wiek: 32
Dołączył: 09 Paź 2007
Posty: 366
Skąd: luzino / Lisewo
Wysłany: 2016-08-11, 21:53   

Dobra Medi nie jest zła :)
_________________
BYŁO:
FSO Polonez Atu Plus*, FSO Polonez Caro*, FSO Polonez Cabrio* FSO Poldonielot
JEST:
Zastava 1100p zielona, Zastava 1100p czerwona i Zastava 1100p pomarańczowa z lekkimi brakami :)
FSO Polonez Atu plus 1.4 GLI i caro plus 1.6GLI
FSO 125p 1500 C
 
 
 
#Paweł_Yugo 
Nowy uzytkownik
YUGO KORAL 60 EFI


Wiek: 44
Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 94
Skąd: miasto ŁÓDŹ
Wysłany: 2016-08-26, 00:15   

Parę godzin w warsztacie i będzie jak nówka . No może więcej niż parę godzin .
Ładny kolor.
_________________
Tel. +48793730920

http://pl.youtube.com/yugokoral

https://www.facebook.com/groups/473817792752774/
 
 
 
Kleszczu 
Nowy uzytkownik

Dołączył: 18 Sty 2015
Posty: 10
Skąd: Nowa Sól
Wysłany: 2016-09-29, 11:41   

Witam ponownie po iluś tam dniach. Jako, że mam urlop postanowiłem trochę pogrzebać przy Zastavie, żeby zaprowadzić ją na przegląd. Na pierwszy ogień zdjęcie "śrub" i podkładek, którymi była przykręcona kolumna kierownicza (podkładki były aluminiowe). :shock:



Podłoga po zerwaniu mat wygłuszających...


Wczoraj i przedwczoraj ściągnąłem zaciski z przodu, tłoczki zapieczone na maksa, zalałem je płynem hamulcowym może coś odpuszczą.


Gumy stabilizatora i jego tulejki w wahaczach...


I ściągamy całą lewą część zawieszenia.


Piękna osłona sworznia, ten sworzeń był wybity totalnie, ale prawy wahacz o dziwo był jeszcze w miarę dobrym stanie.


No i teraz najlepsza część - kolejne graty do Mediterana, niektóre kupione też na zapas do Poloneza.
Reflektory przednie nówki H4 Wesem.
Wahacze TRW z mocowaniem na 10mm.
Gumy, wieszaki tłumików.
Przewody hamulcowe od 125p.
Nowy pasek rozrządu i parę innych gratów.



Obecnie Zastava tak się "prezentuje"
 
 
Marcelek 
Doświadczony użytkownik
Paździerz rzondzi


Wiek: 31
Dołączył: 18 Cze 2006
Posty: 486
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2016-09-30, 20:17   

podkładki mają być aluminiowe, i śruby są jak najbardziej oryginalne samozrywalne (takie same są przy stacyjce), by tego nie odkręcał, aluminiowe podkładki są po to by przy ewentualnym zderzeniu kolumna odłamała się, przez co kierownica idzie do góry, a nie uderza w klatkę piersiową
_________________
Zastava 1100p Mediteran '81

FSO ZSD Nysa Truck DC 1,6I 1997 "Digitruck"
 
 
 
Kleszczu 
Nowy uzytkownik

Dołączył: 18 Sty 2015
Posty: 10
Skąd: Nowa Sól
Wysłany: 2016-09-30, 20:58   

Dobrze, że ich nie wyrzuciłem na złom. :mrgreen:


01.10.2016

Takie tam sobotnie rozkminy z poliuretanami do Zastavy, a w zasadzie z Poloneza do Zośki. :mrgreen: Na razie tylko stabilizator, bo z resztą muszę jeszcze pokminić.





Ameryki w sumie nie odkryłem...

[ Dodano: 2017-02-07, 00:16 ]
Pora na odświeżenie tematu, a więc:

-Dorobiłem uszczelkę gaźnika, rozebrałem jego górę i go wyczyściłem.




- Kupiłem kierownicę Monte Carlo 31cm i dokupiłem do niej klakson od Zastavy.



Przed Sylwestrem kupiłem jeszcze za małe pieniądze fotele IG Standard z Poloneza. Pojadą kiedyś do tapicera.

 
 
Adi.G. 
Nowy uzytkownik


Wiek: 27
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 21
Skąd: Sędziszów Małpolski
Wysłany: 2017-02-11, 18:43   

Siedzenia pójdą w takie samo obszycie, czy w materiał podobny do tapicerki Zastavy?

Można wiedzieć ile kosztowała kiera? Sam szukam, jednak niektóre ceny kosmiczne i ciężko mi określić ile można za taką zapłacić w granicach rozsądku...
 
 
Kleszczu 
Nowy uzytkownik

Dołączył: 18 Sty 2015
Posty: 10
Skąd: Nowa Sól
Wysłany: 2017-02-12, 12:22   

W zasadzie tapicerka w Zastavie będzie z czasem całkowicie zmieniona, dlatego fotele nie będą w oryginalnym obszyciu, ale na początku będą takie jakie są. W planach mam ciemne wnętrze.


Co do kierownicy, za samą kierownicę bez klaksonu zapłaciłem 100zł z przesyłką. Miałem jeszcze upatrzoną typową od Mediterana, ale kontakt ze sprzedającym się urwał. Przycisk klaksonu dokupiłem od innego sprzedającego za 50zł z przesyłką. Łącznie wyszło 150zł. Dostałem jeszcze propozycje zamiany kierownicy na Monte Carlo 34cm lub na kierę typową od Medi, ale spodobało mi się to "maleństwo", więc zostanie. ;-)
 
 
Mikry 
Nowy uzytkownik

Dołączył: 09 Mar 2016
Posty: 55
Skąd: Łódź
Wysłany: 2017-02-13, 20:57   

Dużo ładniejsze, fajniejsze te fotele od oryginalnych, jeszcze glebo-aluso-gwinty i takie tam.
 
 
Kleszczu 
Nowy uzytkownik

Dołączył: 18 Sty 2015
Posty: 10
Skąd: Nowa Sól
Wysłany: 2017-02-14, 20:53   

Jak się kupiło "kubełkowe" fotele do samochodu, to trzeba kupić też pasy do nich. :-P Miały być żółte, ale trafiły się czerwone. Wymagają porządnego prania. :mrgreen:







[ Dodano: 2017-02-20, 18:32 ]
Pora na małą aktualizację:


Z pomocą taty rozebrałem zwrotnice do końca i przygotowałem razem je razem z stabilizatorem oraz jego uchwytami do malowania. Dzisiaj pomalowałem te elementy podkładem epoksydowym. Jutro jak wszystko pójdzie dobrze to zamawiam czarny lakierek, we wtorek maluję i pewnie pod koniec tygodnia stawiam tę francę na 4 koła.


Przed-->W trakcie-->Po







[ Dodano: 2017-02-26, 20:38 ]
Witam po prawie tygodniowej przerwie. W ciągu tygodnia udało mi się przygotować graty do złożenia przedniego zawieszenia od Zastavy. Pomalowałem na czarno zwrotnice, wcisnąłem łożyska i wsadziłem piasty. Na stabilizator założyłem poliuretany i ich uchwyty. Dokupiłem brakujące śruby i podkładki.





Rano, gdy wyszedłem na dwór zastałem taki widok, który był mi znany od kilku miesięcy. :roll:




To zacząłem składanko od lewej strony.





Po paru godzinach, źle założonych wahaczach, niecenzuralnych słowach i po groźbach odwiezienia na szrot wyszło mi coś takiego. Zawieszenie na ten czas złożone. Hamulce pewnie ustąpią czemuś lepszemu, amory i sprężyny na razie zostają seryjne, bo hajs się nie zgadza.
 
 
Mariusz
Nowy uzytkownik

Dołączył: 03 Paź 2016
Posty: 14
Skąd: mazowsze
Wysłany: 2018-03-25, 10:46   

Witam, gdzie kupiłeś Wahacze trw ? i od jakiego modelu, mam pytanie gdzie kupić tuleje tylnych wahaczy ?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template modified by Mich@ł