Zastava, Yugo      FAQ      Szukaj      Użytkownicy      Download      Album      Czat      Statystyki  
  · Zaloguj Rejestracja · Profil · Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości · Grupy  

Poprzedni temat «» Następny temat
Miękkie hamulce w zastavie 1100p
Autor Wiadomość
piurek324 
Nowy uzytkownik


Dołączył: 12 Kwi 2015
Posty: 40
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-01-08, 17:10   Miękkie hamulce w zastavie 1100p

Mam dla wszystkich zagadkę (chyba że ktoś tak już miał), mianowicie mam w zastawie miękkie hamulce, łapią przy samej podłodze i nijak nie chcą się poprawić.W aucie zostały wymienione tłoczki zacisków, klocki, okładziny, cylinderki, przewody gumowe, pompa hamulcowa (dwa razy), płyn hamulcowy, były z 10 razy odpowietrzane, serwo też wymienione ale było sprawne.Na zgaszonym silniku nie można uzyskać twardego hamulca jak i na włączonym silniku.Jak była lipa tak jest nadal.Poproszę o burzę mózgów ;) może wspólnie coś wymyślimy co dolega poczciwej Zofii ;p
 
 
Marcelek 
Doświadczony użytkownik
Paździerz rzondzi


Wiek: 31
Dołączył: 18 Cze 2006
Posty: 486
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-01-08, 19:18   

korektor hamowania tylnej osi
_________________
Zastava 1100p Mediteran '81

FSO ZSD Nysa Truck DC 1,6I 1997 "Digitruck"
 
 
 
piurek324 
Nowy uzytkownik


Dołączył: 12 Kwi 2015
Posty: 40
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-01-08, 21:30   

wymieniony na nowy i nic
 
 
schab 
Nowy uzytkownik
schab


Wiek: 59
Dołączył: 11 Maj 2007
Posty: 43
Skąd: Radziszów k.Krakowa
Wysłany: 2017-01-09, 21:23   

Przednie zaciski zamienione prawy - lewy.
Odpowietrzniki są wtedy skierowane w dół - hamulce nie do odpowietrzenia.
_________________
Były:3 Zastavy 1100, Fiat 126, Ritmo 65, 85, 90, 100; Alfa 33 1,5 i 1,3; Citroen Saxo, Tempra 4x4, Lancia Dedra 2,0 16V; 1,8 8V; Y 1,4; Alfa 156 SW 2,0 JTS Są: (do spółki z synami): Zastava 1100, BMW 340, 329; 525; Delta 2,0 16V turbo 4x4; Alfa 159 2,4 Q4
 
 
piurek324 
Nowy uzytkownik


Dołączył: 12 Kwi 2015
Posty: 40
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-01-09, 22:05   

O to muszę sprawdzić jak są ułożone

[ Dodano: 2017-01-10, 11:12 ]
Dobra sprawdziłem i zaciski są prawidłowo założone, odpowietrzniki są na górze.
 
 
jurcie 
Obiecują…cy użytkownik
Jurek


Dołączył: 08 Cze 2007
Posty: 228
Skąd: Sulejówek
Wysłany: 2017-01-11, 20:12   

Może samoregulatory na tylnych szczękach zbyt luźne? Albo ich nie ma.
_________________
Jurek - Zastava GTL 55 - pozdrawiam Cię Gość
 
 
piurek324 
Nowy uzytkownik


Dołączył: 12 Kwi 2015
Posty: 40
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-01-11, 22:06   

Samoregulatory są dobre bo ręczny trzyma bardzo dobrze
 
 
ketrab1982 
Nowy uzytkownik

Wiek: 36
Dołączył: 22 Paź 2016
Posty: 20
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-01-12, 00:07   

No masz przypadek, aż boję się zaglądać do moich ;) Być może jest gdzieś pęknięta rurka w przewodzie wewnętrznym i dlatego nie ma odpowiedniego ciśnienia w układzie... zerknij (z czyjąś pomocą) czy przewody elastyczne nie pęcznieją podczas energicznego naciskania pedału hamulca. Tak sobie tylko myślę głośno, zważywszy że inne pomysły nic nie dały... Twardych przewodów nie ruszałeś? nie ma gdzieś zagięcia zbyt dużego? Choć gdyby zagięcie powodowało zator płynu to pedał byłby sztywny a hamulce by nie łapały... tak więc popatrzyłbym pod kontem strat ciśnienia w układzie jednak...
 
 
piurek324 
Nowy uzytkownik


Dołączył: 12 Kwi 2015
Posty: 40
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-01-12, 00:38   

Płynu nie ubywa a wycieków nie ma.
 
 
jurcie 
Obiecują…cy użytkownik
Jurek


Dołączył: 08 Cze 2007
Posty: 228
Skąd: Sulejówek
Wysłany: 2017-01-12, 12:42   

No to może coś jednak z pompą nie tak. Są dwa układy hamulcowe - przód i tył. Odłącz jeden i zakorkuj go w pompie. Sprawdź hamowanie. Później to samo z drugim jeśli będzie dobrze. Może uda się w ten sposób ustalić na którym obwodzie masz tą usterkę i zawęzi się obszar poszukiwania.
_________________
Jurek - Zastava GTL 55 - pozdrawiam Cię Gość
 
 
piurek324 
Nowy uzytkownik


Dołączył: 12 Kwi 2015
Posty: 40
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-01-12, 16:22   

Kombinuję właśnie z popychaczem pompy wychodzącym z serwa, ma on regulację i jak go wykręciłem to hamulce się nieco poprawiły.Wygląda na to że popychacz za płytko w pompę wchodzi, jest za krótki i dlatego nie ma mocy ;) wykręcę go jeszcze i sie okaże czy będzie dobrze czy będzie blokować hamulce.

[ Dodano: 2017-01-21, 15:45 ]
Po wydłużeniu popychacza hamulce wróciły, więc problem się rozwiązał.Jak by komuś wykręcanie nie pomagało zawsze można włożyć pomiędzy popychacz a pompę małą nakrętkę, która się idealnie mieści i nie powinna wypaść bo będzie ją trzymać guma od strony pompy hamulcowej.
 
 
PLayer2001
Nowy uzytkownik

Dołączył: 10 Paź 2017
Posty: 16
Skąd: Dąbrowa Biskupia
Wysłany: 2018-01-09, 15:56   

Podepne się pod temat.
Czyscilem zaciski z przodu i przy okazji wymieniłem pompę hamulcową na nową.
Mam teraz taki problem, że tak jakby mi nie zaciąga płynu ze zbiornika do pompy. Wiadomo że jest zapowietrzona ale tradycyjna metoda nie za bardzo działa bo poziom w zbiorniczku się nie obniża. Próbowałem wytworzyć nadciśnienie w zbiorniczku (ale było nie jakoś super szczelnie) ale 1 bar nie dawał efektu. Tył jakoś udało mi się zrobić choć jest słaby ale przodu nie ma wcale.
Jakieś rady?
 
 
internet 
Obiecują…cy użytkownik
Szaraczek 1100p


Wiek: 33
Dołączył: 09 Paź 2007
Posty: 366
Skąd: luzino / Lisewo
Wysłany: 2018-01-10, 22:19   

Możesz do 3 bar puścić w zbiorniczek. Jest kilka metod odpowietrzania układu hamulcowego, tradycyjnie przez pompowanie, podając płyn do zbiorniczka pod ciśnieniem, albo podciśnieniowo go odsączać.
ja bym rozpoczął od od odpowietrzenia samej pompy poprzez poluzowanie przewodów wychodzących z niej.
_________________
BYŁO:
FSO Polonez Atu Plus*, FSO Polonez Caro*, FSO Polonez Cabrio* FSO Poldonielot
JEST:
Zastava 1100p zielona, Zastava 1100p czerwona i Zastava 1100p pomarańczowa z lekkimi brakami :)
FSO Polonez Atu plus 1.4 GLI i caro plus 1.6GLI
FSO 125p 1500 C
 
 
 
PLayer2001
Nowy uzytkownik

Dołączył: 10 Paź 2017
Posty: 16
Skąd: Dąbrowa Biskupia
Wysłany: 2018-01-11, 13:35   

Dzięki za odpowiedź. Pobawie się w weekend
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template modified by Mich@ł