Zastava, Yugo      FAQ      Szukaj      Użytkownicy      Download      Album      Czat      Statystyki  
  · Zaloguj Rejestracja · Profil · Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości · Grupy  

Poprzedni temat «» Następny temat
Zastrzymany w czasie Mediteran '81
Autor Wiadomość
Marcelek 
Doświadczony użytkownik
Paździerz rzondzi


Wiek: 31
Dołączył: 18 Cze 2006
Posty: 486
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-05-28, 13:29   Zastrzymany w czasie Mediteran '81

Witam, część już z Was wie, kilka osób widziało, więc czas zrobić stosowny opis:

Od kilku miesięcy zajmuję się tylko i wyłącznie naprawami samochodów z FSO, pewnego dnia jeden z moich klientów przyszedł że znalazł Zastavę i czy jakby on ją wyrwał to mu ją ogarnę, pokazał zdjęcia z garażu gdzie spoczywał przez ostatnie 12 lat:



i sprawa ucichła na miesiąc może dwa, cena została podana, nabywca się wahał, następnie sprawę przekazał mi, bo zrezygnował... pojechałem zobaczyć, no faktycznie w większości oryginalna, 45980 wskazywał licznik, i stan auta to potwierdzał, kolega zmusił mnie do zakupu tego auta bo i ja nie byłem przekonany, nie odpala, nie wiadomo czy silnik się kręci, na pewno hamulce do wywalenia, opony i zawieszenie..... no cóż



podczas wciągania na lawetę kółka zaczęły się obracać, dobry znak, auto od razu trafiło najpierw na myjnię, później na kanał, gdzie postanowiło zaprzeć się czterema kołami w miejscu..... trzeba było coś zrobić żeby dało się ją wypchnąć chociaż, ręcznie udało się obrócić silnik więc zaczęła się zabawa....



zostały przejrzane i zinwentaryzowane części, które dostałem razem z autem





następnie został zdemontowany, wyczyszczony i ustawiony aparat zapłonowy, oraz gaźnik, ze zbiornika zostało spuszczone stare paliwo, a przewody paliwowe wydmuchane sprężonym powietrzem, zmieniona została głowica pompy paliwa, zmienione oleje i płyn chłodniczy, kable wn i świece, następnego dnia odpaliła.... ale jak już pisałem zaparła się czterema kołami w taki sposób że nawet nie dało się jej ruszyć, sprzęgła o dziwo nie skleiło, ale nawet próba ruszenia choć kawałek powodowało zadławianie silnika.... cóż trzeba zrobić te hamulce, wraz z Krystianem ogarnęliśmy je w jeden wieczór i Mediteran stał się jezdny, więc po zmianie kół na tymczasowe z Poloneza trzeba było się przejechać....



i zaczęła jeździć, w sumie muszę mieć czym na zlot jechać, kilka słów o wnętrzu, tapicerka ma jeden spory brak - boczek kierowcy, radio zostało zamontowane w gustownej drewnianej obudowie, ale poprzedni (pierwszy zresztą) właściciel zachował wszystkie zmienione elementy a reszta? to już na zdjęciach:



tak to fabryczna folia



obecnie zrobiła już 1000 km w ramach testów, i takie kwiatki jak zatkana odma, czy wymiana uszczelki pokrywki wałka rozrządu się przytrafiły, a tak? pracuje pięknie, jest cichutka w środku, osiągi? nie przekroczyłem nią 100km/h i nie przyśpieszałem jakoś mocno, ale czuć że ma zapas, no i spalanie w granicach 6-6,5 miasto i 5-5,5 w trasie...
_________________
Zastava 1100p Mediteran '81

FSO ZSD Nysa Truck DC 1,6I 1997 "Digitruck"
 
 
 
Mikry 
Nowy uzytkownik

Dołączył: 09 Mar 2016
Posty: 55
Skąd: Łódź
Wysłany: 2017-05-30, 17:14   

Bardzo przyzwoity egzemplarz, trafiwszy na taki pewnie wreszcie przekonałbym się do 1100. Nawet na czarnych stalówkach wygląda stylowo.
 
 
zyxjam
Nowy uzytkownik
750

Dołączył: 18 Mar 2015
Posty: 40
Skąd: WWL
Wysłany: 2017-07-13, 07:29   

Popieram poprzednika, mam podobnie nigdy nie trafilem 1100 w takim stanie dlatego zatrzymałem się na 750ce. Na prawdę fajny egzemplarz.

[ Dodano: 2017-07-13, 08:29 ]
a powiedz co to za urządzenie z zegarkiem na desce rozdzielczej?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template modified by Mich@ł