Jeśli jesteś właścicielem tej strony, możesz wyłączyć reklamę poniżej zmieniając pakiet na PRO lub VIP w panelu naszego hostingu już od 4zł!
Strony WWWSerwery VPSDomenyHostingDarmowy Hosting CBA.pl
  Zastava, Yugo      FAQ      Szukaj      Użytkownicy      Download      Album      Czat      Statystyki  
  · Zaloguj Rejestracja · Profil · Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości · Grupy  

Poprzedni temat «» Następny temat
Silnik 1.3 na jednopunkcie
Autor Wiadomość
Mak 
Nowy uzytkownik

Wiek: 30
Dołączył: 15 Maj 2014
Posty: 50
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2016-08-25, 18:58   Silnik 1.3 na jednopunkcie

Czy silnik 1.3 EFi da rade pożenić z wtryskiem z np. Uno lub Sieny 1.4? Czy ktoś miał takie silniki obok siebie i porównał czy czujniki są podobnie rozmieszczone i jest gdzie je założyć? Czy znaki na kole pasowym są jednakowe? Czy różnica w pojemności skokowej jest na tyle duża, że silnik pracowałby nieprawidłowo?
Czemu takie kombinacje? Zastanawaim się nad założeniem LPG w Yugo. Sekwencja jest trochę droga /wymagane szybkie wtryski, Yugo to full grupa/, natomiast druga generacja na fabrycznym dolocie niezbyt mi się widzi /bardzo nierówna mieszanka na poszczególnych cylindrach/. I stąd pomysł jednopunktu. Nie chcę wkładać całego silnika, mój jest całkiem zdrowy. Uprzedzając propozycje: od gaźnika też chcę odpocząć.
Takie wieczorno-piwkowe rozmyślania :)
 
 
Marcelek 
Doświadczony użytkownik
Paździerz rzondzi


Wiek: 30
Dołączył: 18 Cze 2006
Posty: 486
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2016-08-25, 20:35   

trzeba zwalać skrzynię czujnik w jednopunkcie jest na kole zamachowym, mocowany obudowy tylnej panewki wału korbowego, generalnie sprawa nie jest skomplikowana tylko czasochłonna, na zdjęciu jest cała zdemontowana wiązka silnika (wtrysk i zapłon) z Fiata Uno 1,4 IEs z 1995 roku, po wypleceniu i przejrzeniu z resztą auta komunikuje się tylko 4 kabelkami, z czego 2 to masa, aparat zapłonowy bez problemu da się założyć do Yugo, generalnie nie polecam instalacji wtrysku z Sieny, ma immo, w Uno i Tipo niema takich rozwiązań jeden o ile mnie pamięć nie myli to stały plus a drugi to plus po stacyjce, choć może też być plus po stacyjce i sygnał dla obrotomietza bawiłem się tym ponad rok temu to nie pamiętam już
_________________
Zastava 1100p Mediteran '81

FSO ZSD Nysa Truck DC 1,6I 1997 "Digitruck"
 
 
 
Mak 
Nowy uzytkownik

Wiek: 30
Dołączył: 15 Maj 2014
Posty: 50
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2016-08-27, 08:14   

Kabelków się nie boję, dziękuję za odpowiedź i cenną informację o immobilizerze.

Chociaż przyszedł mi do głowy jeszcze taki pomysł, by założyć kolektor z wtryskiem z jednopunktu i spróbować wysterować go sygnałem z oryginalnego komputera Yugo. Krokowiec zostawić oryginalny, czujniki przepustnicy trzeba by porównać i ew. podmienić.

Zastanawia mnie jakie są czasy i moment wtrysku w jednopunkcie i full grupie.

Pompa paliwa też jest do wymiany, w jednopunkcie jest niższe ciśnienie, prawda?

Na co jeszcze powinienem zwrócić uwagę, gdzie jest słaby punkt pomysłu?

A może ktoś jeździł Yugo EFI na gazie ze zwykłym mikserem i może podzielić się opinią jak to się spisywało? Bo chyba kombinuje za bardzo :D
 
 
Cabrio
Użytkownik


Dołączył: 02 Lip 2015
Posty: 109
Skąd: Yu
Wysłany: 2016-08-28, 22:37   

Witam,


Ja polecam pozostawienie oryginalnej instalacji z oryginalnym układem wtryskowym.
Prawdopodobnie dałoby się uruchomić auto na mono wtrysku z oryginalnym sterownikiem lecz bez edycji 27C256 , która jest zamontowana w sterowniku temat nie wypali.
_________________
--
Pozdrawiam
 
 
internet 
Obiecują…cy użytkownik
Szaraczek 1100p


Wiek: 32
Dołączył: 09 Paź 2007
Posty: 366
Skąd: luzino / Lisewo
Wysłany: 2016-09-04, 10:53   

Mak napisał/a:
A może ktoś jeździł Yugo EFI na gazie ze zwykłym mikserem i może podzielić się opinią jak to się spisywało? Bo chyba kombinuje za bardzo :D

Yugo tak nie latałem, ale od ponad 5 lat mam takie instalacje w polonezach z pełnym wtryskiem. nie jest to sekwencja, ale spokojnie da się tym latać, i jak dobrze ustawiona to nawet nie czuć tak spadku mocy, a oszczędności są spore.
_________________
BYŁO:
FSO Polonez Atu Plus*, FSO Polonez Caro*, FSO Polonez Cabrio* FSO Poldonielot
JEST:
Zastava 1100p zielona, Zastava 1100p czerwona i Zastava 1100p pomarańczowa z lekkimi brakami :)
FSO Polonez Atu plus 1.4 GLI i caro plus 1.6GLI
FSO 125p 1500 C
 
 
 
Mak 
Nowy uzytkownik

Wiek: 30
Dołączył: 15 Maj 2014
Posty: 50
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2016-09-04, 12:25   

Tylko, że każdy Polonez OHV ma symetryczny kolektor dolotowy i mieszanka mniej więcej rozdziela się równo do każdego cylindra. Tak samo jak w Zastavie, czy Yugo na gaźniku. Natomiast Yugo EFI, podobnie jak Polonez z silnikiem Rovera ma kolektor niesymetryczny. Mikser przed przepustnicą powoduje bogatszą mieszankę na najbliższym cylindrze i zubożałą na najdalszym.
Niby wiele wielopunktowych aut z takimi kolektorami jeździło na mikserze, Yugo pewnie też by jakoś jeździło ale strasznie mnie irytuje nierówność w rozdziale mieszanki. :evil:
 
 
internet 
Obiecują…cy użytkownik
Szaraczek 1100p


Wiek: 32
Dołączył: 09 Paź 2007
Posty: 366
Skąd: luzino / Lisewo
Wysłany: 2016-09-04, 17:31   

Ale ja nie napisałem żę latam OHV, fakt lata temu miałem takżę 1.6 GSI na podciśnieniu, ale głownie latam na silnikach rovera. Przerabiałm już pojemności zarówno 1.4, jak i też 1.8. W obu przypadkach nie było problemu z pracą auta. Wszystko zalezy od jakości instalacji i jej ustawienia.
W poprzednim było niemal miodzio, w obecnym muszę się pilnować przy "automacie" bo przy przełanczaniu muszę 2 razy przygazować i tyle.
Wiadomo że sekwencja spali mniej, ale w ruchu codziennym tego za bardzo nie odczujesz - różnice są dopiero w trasie.
także nie powinno być problemu w Yugo
_________________
BYŁO:
FSO Polonez Atu Plus*, FSO Polonez Caro*, FSO Polonez Cabrio* FSO Poldonielot
JEST:
Zastava 1100p zielona, Zastava 1100p czerwona i Zastava 1100p pomarańczowa z lekkimi brakami :)
FSO Polonez Atu plus 1.4 GLI i caro plus 1.6GLI
FSO 125p 1500 C
 
 
 
Marcelek 
Doświadczony użytkownik
Paździerz rzondzi


Wiek: 30
Dołączył: 18 Cze 2006
Posty: 486
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2016-09-04, 17:43   

a generalnie dla najlepszej pracy warto zastosować Blos
_________________
Zastava 1100p Mediteran '81

FSO ZSD Nysa Truck DC 1,6I 1997 "Digitruck"
 
 
 
internet 
Obiecują…cy użytkownik
Szaraczek 1100p


Wiek: 32
Dołączył: 09 Paź 2007
Posty: 366
Skąd: luzino / Lisewo
Wysłany: 2016-09-04, 18:02   

Marcelek napisał/a:
a generalnie dla najlepszej pracy warto zastosować Blos


To prawda, ale jak miał bym pakować się w Blosa przy jego cenie to wolał bym sekwencję. kosztowo wychodzi podobnie.
_________________
BYŁO:
FSO Polonez Atu Plus*, FSO Polonez Caro*, FSO Polonez Cabrio* FSO Poldonielot
JEST:
Zastava 1100p zielona, Zastava 1100p czerwona i Zastava 1100p pomarańczowa z lekkimi brakami :)
FSO Polonez Atu plus 1.4 GLI i caro plus 1.6GLI
FSO 125p 1500 C
 
 
 
roźek 
Obiecują…cy użytkownik


Wiek: 107
Dołączył: 18 Cze 2006
Posty: 234
Skąd: Rożkownia
Wysłany: 2016-09-08, 22:04   

a widział ktoś diesla w zastavie turbodiesla? :roll:
_________________
Zastava 1600 DOHC
 
 
 
Cabrio
Użytkownik


Dołączył: 02 Lip 2015
Posty: 109
Skąd: Yu
Wysłany: 2016-09-08, 22:15   

Florida była montowana z dieslem
_________________
--
Pozdrawiam
 
 
internet 
Obiecują…cy użytkownik
Szaraczek 1100p


Wiek: 32
Dołączył: 09 Paź 2007
Posty: 366
Skąd: luzino / Lisewo
Wysłany: 2016-09-09, 19:37   

idealnie pasował by do Zastava silnik 1.3 D z Fiata Uno I
_________________
BYŁO:
FSO Polonez Atu Plus*, FSO Polonez Caro*, FSO Polonez Cabrio* FSO Poldonielot
JEST:
Zastava 1100p zielona, Zastava 1100p czerwona i Zastava 1100p pomarańczowa z lekkimi brakami :)
FSO Polonez Atu plus 1.4 GLI i caro plus 1.6GLI
FSO 125p 1500 C
 
 
 
Cabrio
Użytkownik


Dołączył: 02 Lip 2015
Posty: 109
Skąd: Yu
Wysłany: 2016-09-09, 20:14   

Także 1.4 TD MK1 (stara skrzynia z dolnym wybieraniem)
_________________
--
Pozdrawiam
 
 
roźek 
Obiecują…cy użytkownik


Wiek: 107
Dołączył: 18 Cze 2006
Posty: 234
Skąd: Rożkownia
Wysłany: 2016-10-03, 23:00   

a ja wrzucił bym 1.9dci
_________________
Zastava 1600 DOHC
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template modified by Mich@ł