Zastava, Yugo      FAQ      Szukaj      Użytkownicy      Download      Album      Czat      Statystyki  
  · Zaloguj Rejestracja · Profil · Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości · Grupy  

Poprzedni temat «» Następny temat
Landryna
Autor Wiadomość
kazikM 
Nowy uzytkownik

Wiek: 38
Dołączył: 19 Cze 2014
Posty: 92
Skąd: koło Łowicza
Wysłany: 2015-04-26, 22:12   

Podaj numer z bloku od strony koła zamachowego.Na górze z lewej strony.
Silniki fiata(włoskie) mają na bloku np.128 a z jugosławii jest DMB.
Przynajmniej tak mi się wydaje.
 
 
internet 
Obiecują…cy użytkownik
Szaraczek 1100p


Wiek: 33
Dołączył: 09 Paź 2007
Posty: 366
Skąd: luzino / Lisewo
Wysłany: 2015-04-27, 22:38   

Ponoć DMB miały gorszą jakość wykonania, ale wiadomo jak to było z motoryzacją po tej stronie muru berlińskiego - jak się trafiło.
_________________
BYŁO:
FSO Polonez Atu Plus*, FSO Polonez Caro*, FSO Polonez Cabrio* FSO Poldonielot
JEST:
Zastava 1100p zielona, Zastava 1100p czerwona i Zastava 1100p pomarańczowa z lekkimi brakami :)
FSO Polonez Atu plus 1.4 GLI i caro plus 1.6GLI
FSO 125p 1500 C
 
 
 
Marcelek 
Doświadczony użytkownik
Paździerz rzondzi


Wiek: 31
Dołączył: 18 Cze 2006
Posty: 486
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2015-04-28, 05:32   

kazikM napisał/a:
Podaj numer z bloku od strony koła zamachowego.Na górze z lewej strony.
Silniki fiata(włoskie) mają na bloku np.128 a z jugosławii jest DMB.
Przynajmniej tak mi się wydaje.
nie do końca, wcześniejsze jugosławiańskie silniki też miały oznaczenie fiat i dodatkowe małe DMB w okolicy rurki pompy wody
_________________
Zastava 1100p Mediteran '81

FSO ZSD Nysa Truck DC 1,6I 1997 "Digitruck"
 
 
 
KubuS 
Użytkownik

Dołączył: 10 Sie 2014
Posty: 106
Skąd: Kątownia :D
Wysłany: 2015-04-28, 11:10   

Zgadza się, moje '81 też ma 128A FIAT + DMB wyżej.
 
 
Marcelek 
Doświadczony użytkownik
Paździerz rzondzi


Wiek: 31
Dołączył: 18 Cze 2006
Posty: 486
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2015-04-28, 16:46   

_________________
Zastava 1100p Mediteran '81

FSO ZSD Nysa Truck DC 1,6I 1997 "Digitruck"
 
 
 
kazikM 
Nowy uzytkownik

Wiek: 38
Dołączył: 19 Cze 2014
Posty: 92
Skąd: koło Łowicza
Wysłany: 2015-04-28, 18:00   

Porównując głowicę z 128 i Yugo to druga ma gorszy materiał.
Po planowaniu fiatowska wygląda jak lustro a z Yugo ma pełno małych plamek które są pozostałościami gazów podczas odlewania.Takie mikro pęcherzyki zalane w aluminium.
 
 
sid 
Nowy uzytkownik

Wiek: 29
Dołączył: 17 Mar 2015
Posty: 70
Skąd: Toruń
Wysłany: 2015-04-28, 18:24   

a jeszcze takie pytanie - blok silnika 128, a ten z oznaczeniem dmb 064 różni się jakimiś parametrami? wymiary cylindrów itp? czy to wszystko jest między sobą wymienne

na bloku dmb mam oznaczenia: 4271962; F0B EW-9590-1/A; DMB-128A-064
a na bloku fiata: 4320843; 128A FIAT

1.1 (1975.05 - 1993.12); 1116.00 ccm - 56.00 KM/41.00 kW; Silnik: 128 A.064
1.1 (1973.06 - 1990.01); 1116.00 ccm - 55.00 KM/40.00 kW; Silnik: 128 A.000
1.1 (1975.12 - 1980.01); 1116.00 ccm - 50.00 KM/37.00 kW; Silnik: 128 A.000

i pytanie za 100pkt: jak rozpoznać różnice pomiędzy silnikiem 55 a 50KM :?:
 
 
kazikM 
Nowy uzytkownik

Wiek: 38
Dołączył: 19 Cze 2014
Posty: 92
Skąd: koło Łowicza
Wysłany: 2015-04-28, 20:23   

Odnośnie mocy.
Różnic w bloku pewnie nie ma, ewentualnie wysokość kompresji tłoka i nacięcia na zawory.
Inny gaźnik, kolektor ssący-wydechowy, różne wałki lub/i różne sfazowanie wałka z kołem rozrządu a więc i czasy ssania/wydechu.
 
 
sid 
Nowy uzytkownik

Wiek: 29
Dołączył: 17 Mar 2015
Posty: 70
Skąd: Toruń
Wysłany: 2015-05-13, 20:38   

Żeby nie było, że nic sie nie dzieje:

Głowica wyczyszczona, blok wyczyszczony

Nowa uszczelka pod głowicą:


Nowa uszczelka pod wałek rozrządu


również pod dekiel poszła nowa uszczelka i silnik złożony




Oczywiście wszystko zgodnie ze sztuką, klucz dynamometryczny pożyczyłem od kumpla, dokręciłem z odpowiednimi momentami, głowica + blok przejechane drobnym papierkiem ściernym i odtłuszczone zmywaczem silikonowym.

Pomierzyłem również szczeliny na zaworach, wyszło mi tak:
1 cylinder od rozrządu: 3,5 ; 5,0
2 cylinder: 4,0; 5,0
3 cylinder: 3,5; 5,0
4 cylinder: 4,0; 6,0

chyba może być, co?

Przy kolejnej wizycie w garażu:
- założenie pasków i ustawienie rozrządu, uzbrojenie silnika w części składowe

- Nie wiem ile mi to czasu zajmie, więc wymiany olejów, filtrów, zostawiam na jeszcze kolejny czas

- Następnie elektryka i dopiero odpalanie

Do 5 czerwca muszę się wyrobić, bo wtedy jest przegląd, no i liczę na jakąś litość ze strony pana diagnosty
 
 
kazikM 
Nowy uzytkownik

Wiek: 38
Dołączył: 19 Cze 2014
Posty: 92
Skąd: koło Łowicza
Wysłany: 2015-05-13, 20:55   

Jak mierzyłeś te "szczeliny na zaworach"?O co chodzi?
Luz zaworowy?
 
 
sid 
Nowy uzytkownik

Wiek: 29
Dołączył: 17 Mar 2015
Posty: 70
Skąd: Toruń
Wysłany: 2015-05-13, 21:14   

Źle się wyraziłem :D Oczywiście luz zaworowy mierzony pomiędzy wałkiem a szklankami
 
 
kazikM 
Nowy uzytkownik

Wiek: 38
Dołączył: 19 Cze 2014
Posty: 92
Skąd: koło Łowicza
Wysłany: 2015-05-14, 18:19   

To w milimetrach?
Powinien być 0,3mm na ssącym i 0,4mm na wydechowym.
Przynajmniej tak mam w książce.
W yugo chyba większy ustawiłem(0,35 i 0,45).
 
 
sid 
Nowy uzytkownik

Wiek: 29
Dołączył: 17 Mar 2015
Posty: 70
Skąd: Toruń
Wysłany: 2015-05-14, 18:54   

przecinki też mi się przestawiły - oczywiście 0,... mm

w książce właśnie wyczytałem, że powinno być 0,40 +- 0,05 i 0,50 +- 0,05


17/05/15

- dzisiaj ustawiłem rozrząd (mam nadzieję, że dobrze :D )
- wyczyściłem i przykręciłem pompę paliwa
- wyczyściłem i przekręciłem rozdzielacz zapłonu
- wyczyściłem przedni pas budy wewnątrz komory i wszystkie kable, które tamtędy idą. znalazłem jakieś kable donikąd, ale książka niebawem pójdzie w dłoń, schemat i będzie śledztwo :evil:
 
 
#MARAS 
Obiecują…cy użytkownik
KRÓL NAFTY I AZBESTU


Wiek: 33
Dołączył: 06 Lip 2006
Posty: 265
Skąd: Toruń
Wysłany: 2015-08-15, 23:31   

I jak tam, silnik ogarnął?
_________________
Były: ZASTAVA 1100p '77, POLONEZ CARO '94, Suzuki Swift 1.3, Fiat Brava 1.6 16V, AUDI 80 B4 2.8 V6, Citroen Xsara, Mercedes 200D
Jest:
BMW e39 523i Touring
-BMW e34 525i Touring
-ZASTAVA 1100p Mediteran '80 FOREVER!!!!!!!
 
 
 
internet 
Obiecują…cy użytkownik
Szaraczek 1100p


Wiek: 33
Dołączył: 09 Paź 2007
Posty: 366
Skąd: luzino / Lisewo
Wysłany: 2015-08-17, 21:38   

A planowałeś głowicę?
_________________
BYŁO:
FSO Polonez Atu Plus*, FSO Polonez Caro*, FSO Polonez Cabrio* FSO Poldonielot
JEST:
Zastava 1100p zielona, Zastava 1100p czerwona i Zastava 1100p pomarańczowa z lekkimi brakami :)
FSO Polonez Atu plus 1.4 GLI i caro plus 1.6GLI
FSO 125p 1500 C
 
 
 
sid 
Nowy uzytkownik

Wiek: 29
Dołączył: 17 Mar 2015
Posty: 70
Skąd: Toruń
Wysłany: 2015-08-18, 11:46   

Już, po kolei, co nastąpiło do tego czasu:

- Iskra już porządna jest, na każdej świecy
- Zapłon wychodzi na to, że jest na 3 cylindrze - znak na kole zamachowym po ustawieniu na 10 stopni, i zdjęciu pokrywy zaworów - sprężanie na wałku jest na 3 cylindrze, na początku chyba właśnie tak ustawiłem i mi prychało w gaźnik (tak, jakiś geniusz przekręcił koło zamachowe o 270 stopni!)
- Paliwo dopływa do komory gaźnika, pompka pompuje. Niestety do cylinrów już nie dopływa, bo świece są suche...
- Na tą chwilę nie wiem, targam się z gaźnikiem, żeby go wyjąć i wyczyścić, bo chyba się zespawał z uszczelką i kolektorem...
- Głowicy nie planowałem - sprawdzana na płaskiej płaszczyźnie takiej jakiejś specjalnej, i nie ma odkształceń - są dwa małe wżery po boku jedynie


- Rozrusznk kręci, świece suche, silnik milczy. Akumulator mam 40Ah, może za słaby do odpalenia machiny... Chociaż poloneza mi odpala bez problemu


Została pomalowana również tylna klapa, pas przedni poprawiony przeze mnie i pomalowane drzwi tylne od strony kierowcy. Zostały drzwi przednie pasażera i te nieszczęsne dziurki na podszybiu.


Zdjęcia będą jak odzyskam swój komputer :D




Pomóżta coś filozofowie :!:
 
 
Marcelek 
Doświadczony użytkownik
Paździerz rzondzi


Wiek: 31
Dołączył: 18 Cze 2006
Posty: 486
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2015-08-18, 21:57   

primo zalej go od góry i zobacz czy choć pierdnie, jesżeli tak, uszkodzony gaźnik, jeżeli nie zmierz kompresje
_________________
Zastava 1100p Mediteran '81

FSO ZSD Nysa Truck DC 1,6I 1997 "Digitruck"
 
 
 
sid 
Nowy uzytkownik

Wiek: 29
Dołączył: 17 Mar 2015
Posty: 70
Skąd: Toruń
Wysłany: 2015-10-01, 23:22   

Dawno mnie tu nie było :mrgreen:

Można powiedzieć, że się udało :P


W czasie równych 6 miesięcy od kupna, czyli 17 września landryna zagadała. 16 marca jeszcze z Marasem ustawialiśmy wszystko i piłowaliśmy, już tam coś łapało, ale akumulator powiedział pozdro.

Umyłem gaźnik w benzynie i przedmuchałem sprężonym powietrzem, naładowałem akumulator, i dodatkowo podpiąłem kable do poloneza. Piłowałem rozrusznikiem dobre pół minuty i w końcu załapała :!:

Od tego czasu zainwestowałem w nowy akumulator 55Ah i odpala przy 2-3 obrotach rozrusznika, a nagrzana z półobrotu :mrgreen:

Jednak jak się okazało:

Pierwszą sprawą było to, że strasznie kopci i tłucze na wolnych obrotach - dodatkowo świeciła się lampka ciśnienia oleju. Już bałem się, że pompa oleju coś nie teges i obawiałem się, że będę musiał zlewać świeży olej i zdejmować miskę... Albo jeszcze gorzej - opuszczać silnik i wyjmować wałek pomocniczy. Przyjrzałem się jednak budowie starego silnika od wewnątrz, i moim oczom ukazała się zębatka, która napędzała dolną częścią pompę oleju, a górną aparat zapłonowy. Wyciągnąłem aparat i pogimnastykowałem się paluchami i udało mi się wyciągnąć zębatkę. Faktycznie była w części napędzającej pompę oleju mocno zjechana... Po wymianie silnik złapał ciśnienie i chodzi już bez stuków :-> Kopcenie ustało jak sobie pochodził silnik z 10 minut 8-)

Poniżej zjechana i sprawna zębatka:



Kolejna sprawa jaka wyszła, to ładowanie. Pulsowała kontrolka ładowania. Na wyższych obrotach ładowanie było ok - 14,3V, jednak im obroty były niższe, tym ładowanie było wyższe, dochodziło do prawie 16v. Regulator napięcia mam zewnętrzny. Wymieniłem alternator na taki z regulatorem na szczotkach, jednak ładowanie było za niskie - 12,4v, stałe ale niskie. Więc podmieniłem w tym alternatorze szczotki z tamtego na klasyczne bez regulatora, wyciągnąłem i wyczyściłem zmywaczem w środku regulator zewnętrzny, podłączyłem i włala - ładowanie 13,9-14,05v 8-)

Zapodaję kilka fociszy, ogólnie zakurzona strasznie bo w garazu stała cały czas :-P '







Zostały mi do zrobienia pierdoły
- cieknie z broka z tyłu silnika, nie mocno ale cośtam sobie leci - im wyższa temperatura i ciśnienie, tym mocniej leci
- trzeba dojechać na przegląd, w sumie wszystko nawet działa :D oprócz klaksonu


Pytania do Was:
1. Jak sprawdzić cy termowłącznik wentylatora działa? wentylator sprawdzałem na krótko i ok.
2. Jak powinna wyglądać sprężyna w klaksonie w starej kierownicy? Taka sama jak w tej mniejszej? Bo jak montuje sprężynkie z tamtej kierownicy, to ni huhu nie klaksoni mi a klakson sprawny


[ Dodano: 2017-01-05, 00:33 ]
Pytanko do obecnego właściciela: Żyje landryna, czy w częściach :?:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template modified by Mich@ł