Zastava, Yugo      FAQ      Szukaj      Użytkownicy      Download      Album      Czat      Statystyki  
  · Zaloguj Rejestracja · Profil · Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości · Grupy  

Poprzedni temat «» Następny temat
problem na ciepłym silniku nie odpala
Autor Wiadomość
BG 
Użytkownik


Dołączył: 15 Sie 2007
Posty: 144
Skąd: Kraków
Wysłany: 2015-03-15, 13:20   problem na ciepłym silniku nie odpala

Mam oto taki problem. Silnik zimny odpala normalnie. Ale silnik po rozgrzaniu i zgaszeniu ma problem z uruchomieniem. Trzeba odczekać aż silnik przestygnie wtedy odpali. Inna rzecz która mnie nurtuje to wydaje mi się że rozrusznik wolno kręci niezależnie czy jest silnik zimny czy ciepły. Silnik odpalany na gazie więc nie powinno być problemu z zalanymi świecami. Dodam że silnik jest po kapitalnym remoncie ma ok 1000-1500 km od złożenia. Ma ktoś jakieś pomysły co może być przyczyną takiego dziwnego zachowania?
_________________
BG
 
 
internet 
Obiecują…cy użytkownik
Szaraczek 1100p


Wiek: 33
Dołączył: 09 Paź 2007
Posty: 366
Skąd: luzino / Lisewo
Wysłany: 2015-03-16, 00:01   

A nie zdarzyło Ci się przegrzanie tego silnika? Jaki remont robiłeś ze szlifem czy tylko nowe pierścienie? Może być tak że puchnie.
_________________
BYŁO:
FSO Polonez Atu Plus*, FSO Polonez Caro*, FSO Polonez Cabrio* FSO Poldonielot
JEST:
Zastava 1100p zielona, Zastava 1100p czerwona i Zastava 1100p pomarańczowa z lekkimi brakami :)
FSO Polonez Atu plus 1.4 GLI i caro plus 1.6GLI
FSO 125p 1500 C
 
 
 
jurcie 
Obiecują…cy użytkownik
Jurek


Dołączył: 08 Cze 2007
Posty: 228
Skąd: Sulejówek
Wysłany: 2015-03-16, 13:45   

Ja miałem taki problem. Wymieniłem rozrusznik i problem z odpalaniem na gorącym się skończył.
_________________
Jurek - Zastava GTL 55 - pozdrawiam Cię Gość
 
 
#jkurnik 
Użytkownik
Prezes Klubu Zastava


Wiek: 41
Dołączył: 21 Cze 2006
Posty: 100
Skąd: Polska
Wysłany: 2015-03-16, 14:57   

Jeśli rozrusznik kręci i na zimno odpala to rozrusznik jest OK.
Moim zdaniem to problem instalacji gazowej. Miałem identyczne objawy w hyundaiu. Na zimno palił idealnie od reki. Po rozgrzaniu trzeba było długo kręcić. Niestety nie udało się wtedy znaleźć rozwiązania - pamiętam, że kombinowało dwóch mechaników przy gaźniku - efekt był taki, że bardziej zaczął palić.

Zrób próbę. Jeśli możesz odłącz zasilanie gazowe i sprawdź czy na samej benzynie jest OK. Z tego co wiem silnik powinien być odpalany na benzynie (zimny i ciepły) a po pewnym czasie powinien się przełączyć na gaz zwykle po osiągnięciu odpowiedniej temperatury. Odpalanie od razu na gazie może powodowc problemy - gaz inaczej zachowuje się jak benzyna.
 
 
 
jurcie 
Obiecują…cy użytkownik
Jurek


Dołączył: 08 Cze 2007
Posty: 228
Skąd: Sulejówek
Wysłany: 2015-03-16, 15:28   

jkurnik napisał/a:
Jeśli rozrusznik kręci i na zimno odpala to rozrusznik jest OK.

Nie do końca. Jeśli są duże luzy na panewkach wirnika to po rozgrzaniu wirnik może ocierać o obudowę z cewkami i nie ma mocy zakręcić dobrze. Zwiększa się przy tym pobór mocy na rozrusznik i może być jej za mało na iskrę świec.
_________________
Jurek - Zastava GTL 55 - pozdrawiam Cię Gość
 
 
Addeo 
Nowy uzytkownik

Wiek: 43
Dołączył: 19 Maj 2012
Posty: 29
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-03-16, 18:31   

Ja stawiam na źle wyregulowany zapłon i gaźnik.
_________________
Mediteran '80
Komar '66
Komar '68
Amazon '66
 
 
Marcelek 
Doświadczony użytkownik
Paździerz rzondzi


Wiek: 31
Dołączył: 18 Cze 2006
Posty: 486
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2015-03-16, 18:35   

zdupcony parownik, a co do rozrusznika też sam rozrusznik gdy się nagrzeje może powodować problemy, przerwa na aparacie nie za mała?
_________________
Zastava 1100p Mediteran '81

FSO ZSD Nysa Truck DC 1,6I 1997 "Digitruck"
 
 
 
BG 
Użytkownik


Dołączył: 15 Sie 2007
Posty: 144
Skąd: Kraków
Wysłany: 2015-03-16, 19:30   

No więc silnik po remoncie ma wał po szlifie nowe panewki i honowanie gładzi korbowodów, tłoki i pierścienie zostały bez zmian (silnik przed awarią miał zrobione 80 tyś od momentu kapitałki), głowica z nowym wałkiem i uszczelniaczami. Inne dziwne objawy jakie odnotowałem to jak akumulator siada mu napięcie po spięciu go do innego auta nie ma możliwości odpalenia Zastavy na kablach, kable się grzeją a rozrusznik za wolno kręci. Jak akumulator ma moc to za którymś razem zapali. Na razie nie mam jak sprawdzić na benzynie bo zbiornik jest pusty gdzieś jest nieszczelność bo śmierdzi benzyna w środku auta. Mam jeszcze pomysł że może cewka jest wadliwa. Gdyby parownik był uszkodzony na ciepłym silniku nie można było by jeździć normalnie.
_________________
BG
 
 
Marcelek 
Doświadczony użytkownik
Paździerz rzondzi


Wiek: 31
Dołączył: 18 Cze 2006
Posty: 486
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2015-03-16, 22:46   

sprawdź rozrusznik
_________________
Zastava 1100p Mediteran '81

FSO ZSD Nysa Truck DC 1,6I 1997 "Digitruck"
 
 
 
jurcie 
Obiecują…cy użytkownik
Jurek


Dołączył: 08 Cze 2007
Posty: 228
Skąd: Sulejówek
Wysłany: 2015-03-17, 12:20   

BG napisał/a:
Inna rzecz która mnie nurtuje to wydaje mi się że rozrusznik wolno kręci niezależnie czy jest silnik zimny czy ciepły.

Przecież sam piszesz, że coś nie tak z rozrusznikiem więc go sprawdź u fachowca na początek i nie kombinuj.
_________________
Jurek - Zastava GTL 55 - pozdrawiam Cię Gość
 
 
kazikM 
Nowy uzytkownik

Wiek: 37
Dołączył: 20 Cze 2014
Posty: 92
Skąd: koło Łowicza
Wysłany: 2015-03-17, 19:13   

Małego "offtopa" napiszę.Jak by co to proszę przenieść/skasować.

Znajomy ma warsztat i opowiadał o kliencie który ma Defendera diesla z 2005 roku.
Nie chciał mu palić czasami.Częściej na zimnym.Rozrusznik kręcił jak szalony a silnik nawet nie kichnął.
Był u kilku elektromechaników i sprawdzali wiązkę i czujnik obrotów wału(był błąd tego czujnika, niezrozumiały sygnał)
Szukali, szukali i wymieniali czujniki każdy zakładał lepszy/droższy/lepszej marki po czujniku z serwisu już ręce załamali wszyscy a klient jezdził dalej do kolejnych elektromechaników(coś w stylu byłem już u 5 mech. i nikt nie wie co zrobić).
W końcu zostawił go u jednego i ten był zawzięty.Zaczął szukać w internecie i na angielskim forum znalazł podpowiedz żeby zmienił rozrusznik.Popukał się w głowę, klient też ale jak mówi powiedzenie "tonący brzytwy się chwyta" wymienili rozrusznik.
Samochód przestał grymasić, zero błedów i klient już ok. pół roku jeździ bez żadnego problemu.

Z tego co wyczytał na forum to rozrusznik siał zakłóceniami na czujnik obrotów wału(są umiejscowione blisko).
Ten co naprawił powiedział że nigdy w życiu by na to nie wpadł.Klient też nie wiedział co rozrusznik ma do odpalania skoro kręci jak szalony.Komputer widział zakłócenia w sygnale czujnika obrotów i nie sterował wtryskami bo nie rozpoznawał obrotów.
 
 
jurcie 
Obiecują…cy użytkownik
Jurek


Dołączył: 08 Cze 2007
Posty: 228
Skąd: Sulejówek
Wysłany: 2015-03-24, 10:21   

No i jak tam? Udało się rozwiązać problem?
_________________
Jurek - Zastava GTL 55 - pozdrawiam Cię Gość
 
 
BG 
Użytkownik


Dołączył: 15 Sie 2007
Posty: 144
Skąd: Kraków
Wysłany: 2015-03-28, 11:45   

na razie jeszcze nie rozwiązałem problemu. Muszę sprawdzić na benzynie czy będą podobne objawy. Jeżeli tak to wymienię rozrusznik, tylko muszę wcześniej jakiś naprawić.
_________________
BG
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template modified by Mich@ł